Ймовірно, багато ужгородців зауважили, що практично з моменту підняння ціна на проїзд у міському громадському транспорті, ГО «Самодопомога Закарпаття» взяла це питання під свою пильну увагу. Якими ж є перші результати?

Звісно, перевезення пасажирів, це бізнес який годує сім’ї підприємців та водіїв, працівників станцій техобслуговування і заправок. Він – необхідний городянам. Навіть у такому маленькому місті як Ужгород, ми не можемо обійтися без маршруток. І піднімаючи ціну на проїзд у них до трьох гривень, ймовірно, перевізники керувалися не обов’язково жадібністю, а опиралися на дійсно економічну складову, рентабельність і т.д. Ужгородці змирилися з підвищенням ціни з важким серцем, повіривши обіцянкам про підвищення також і якості обслуговування, дотримання графіку, чистоту у транспорті, приязне ставлення до пасажирів-пільговиків.

Що ж ми маємо насправді? З реальних здобутків маємо рекомендацію міської влади не транслювати у салонах російську «попсу», а ще краще – обійтися взагалі без музики. Задля безпеки пасажирів.

Щодо інших параметрів, покращення яких обіцяли – то з ними все не так гладко. Бо скільки водіїв – стільки й варіантів розуміння якості перевезення.

Ось, наприклад, закарпатський журналіст, власкор Нового каналу Віталій Глагола публікує у своєму профілі фейсбук фото вщерть набитої маршрутки з доречним іронічним зауваженням: «Ужгородська маршрутка, підняли ціну і якість перевезення виросла. Тепер якісно вміщаються 16 стоячих.» Тут – не посперечаєшся. Автобуси все ще напхані вщерть, особливо у години пік. Що ж буде з початком вересня, коли до шкіл та університету поїдуть цим самим транспортом школярі та студенти?

Торкнемося іншого моменту. Водії часто забувають, що вони працюють у сфері обслуговування. І їхня роль – служити суспільству. Натомість, ужгородський музикант гурту «4исла» Станіслав пише у популярній мережевій спільноті «Ужгород»:

«Напишу трохи про зовсім дріб'язкову річ, але вважаю, що вже час звертати на це увагу. Ми звикли, що наша буденність не така вже й важлива, що є "более высокие вещи", але це помилка, вважаю, адже все велике лише сукупність малого.

Одже, дріб'язок зводиться до вже звичного хамства водіїв, які вважають, що маршрутне таксі - це їх обитель, вотчина і власність, а не транспорт громадського призначення. Сьогодні я спостерігав за такою сценою: у 12-й маршрутці водій почав дуже бурхливо наїжджати на жінку, яка показала йому пільгове посвідчення і ще мала совість прохати обов'язково зупинитися на потрібній їй зупинці (біля 16-поверхівки). Реакція водія зводилася до таких слів: "Я не буду зупинятися, де тобі треба, висаджу де сам захочу, бо ти не платиш, а я на тебе газ витрачати не буду, і взагалі я поїду напряму, а ти вийдеш біля церкви". І це при тому, що 12-ка їздить через площу Льва Товстого, а не по Швабській, та й у машині крім мене і жінки ще було троє людей.Щоби ця історія мала якусь вагу, додаю дані цього "хєроя": перевізник Бруженяк Юрій Васильович, номер бусіка - АО 2869 АХ, маршрут "12".Може я й не звернув би такої уваги на цей випадок, якби не те, що коли тільки я пересів на переднє сидіння, щоби переписати дані водія, він ввічливим єлєйним голосом почав перепитувати, чи я не хочу виходити і де мені буде зручніше це зробити. Хамство хамством, а от лицемірність я не терплю.

P.S. Єдиний позитивний момент, за який красно дякую тим, хто цього домігся - усю дорогу радіо мовчало.»

Насамкінець, варто зазначити, що самі маршрути, ймовірно, з розвитком міста дещо застаріли. І кінцеві зупинки з площ Корятовича та Шандора Петефі слід би прибрати і зробити проїзди через них «наскрізними». Може б це допомогло вирішити проблему набитості автобусів, які вантажаться на цих центральних розв’язках до останнього пасажира і на проміжних зупинках пасажирів вже не беруть? Цю ідею висловлює один з лідерів молодіжного крила «Самодопомоги Закарпаття», заступник голови студкому УжНУ Віталій Смірнов.

Словом, ось приблизна проміжна ситуація, яка виглядає не надто весело. Саме тому «самодопомогівці» нагадують, що їхні наміри, означені на білбордах, що закликають городян звертатися у разі, якщо у них є скарги щодо якості перевезень – цілком серйозні.

Вимагайте чистоти у салоні, регулярності графіку руху, видачі квитків, поваги до пільгових категорій пасажирів та й загалом культури водія (паління, розмови по телефону під час руху, культура спілкування з пасажирами). І у разі виявлених порушень – звертайтеся за нашим гарячим телефоном: 61-61-67 або 050 785-05-84.

Олеся Ткачук                                                                                                         

Додати коментар

Захисний код
Оновити